Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dragus1208
Pieszy
Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: Śro 22:56, 27 Cze 2012 |
|
|
Na wstępie chciałbym się przywitać gdyż jestem nowy. Wiem kumpel kupił suzuki SMX 50. Jako że nie ma on zielonego pojęcia o mechanice więc zajmuję się nim ja (mam simsona więc wiem coś o tym ). Wyczytałem z waszego forum że kopka i wałek startera to częsty problem w tym motorze i jest bardzo trudno dostępne więc w ogóle o tym nie wspominam. Przechodząc do sedna w SMX'sie nie ma iskry. Na pierwszy rzut zmieniliśmy zestaw fajka, kabel WN i świeca, oczywiście nic nie pomogło. Potem zdjęliśmy magneto, okazało się że klin był dorabiany, zrobili za mały. Dorobiliśmy nowy jednak to dalej nie to. Zapłon jest firmy denso. Ku memu zaskoczeniu są tam tylko 2 cewki (brak jakiegokolwiek impulsatora czy chociaż platynek bardzo mnie zadziwił. Pomierzyłem opory na cewkach i jest git. Złożyliśmy silnik i przeszedłem do kabli. Na czerwono czarnym kablu z zapłonu nie było prądu. Na żółtym od drugiej cewki też go nie było. Kiedy próbowaliśmy motor na pych zauważyłem że pali się światło. Postanowiłem odłączyć od stacyjki czerwono czarny kabel. Ku memu zdziwieniu na czerwono czarnym kablu pojawił się prąd, przy szybszym pchaniu sięgający 13V także stator i magneto jest git, Jednak iskry dalej brak. Macie jeszcze jakieś pomysły? Czy to może być wina cewkomodułu? Poprzedni właściciel twierdzi że go wymieniał. Jeśli to jest to gdzie dostaniemy taki moduł i czy jest jakieś moto od którego jest większa dostępność części i pójdzie taki kupić? Z góry wielkie dzięki za pomoc i pozdrawiam.
PS: Podejrzewam że to w niczym nie pomoże ale macie tutaj link do tej suzi
motoallegro.pl/suzuki-smx-50-supermoto-2002-rok-i2428515975.html
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dragus1208 dnia Śro 22:59, 27 Cze 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
swirus2007
Administrator Junior
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 979
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Śro 23:38, 27 Cze 2012 |
|
|
a wiec nie ma cewkomodułu tylko osobno moduł a osobno cewka
co do cewek to są 2 i jest ok bo ja tez tak mam, i zapewniam cie ze jedna jest od impulsatora(ładowania modułu CDI) a druga od świateł
na czerwonoczarnym kablu jest sygnał z impulsatora do modułu i jak sie go zewrze do masy to gasi moto(dla tego tez idzie do stacyjki)
Porada
po 1 świeca. Kolor? Mokra/Sucha? Okopcona/Biała? Iskra jest/brak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
uniak
Motórzysta
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Swarzędz
|
Wysłany: Czw 0:43, 28 Cze 2012 |
|
|
A więc tak sprawdz przerwe na świecy. i teraz tak tam masz te nóżkę z czujnikiem ten czujnik jest zjebany prawdopodobnie wystarczy że z mostkujesz kabel od tej nóżki. Bo to miało być tak że jak ona jest rozłożona to nie odpalisz motoru ja świezo złożyłem silnik i też miałem ten problem , warto sprawdzić to może być to .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dragus1208
Pieszy
Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: Czw 10:56, 28 Cze 2012 |
|
|
Bez urazy chłopaki ale jestem trochę innej klasy mechanikiem. świeca, kabel i fajka wymienione. Świeca jest koloru ciemnego i nie jest przepalona zbytnio, była zapewne wymieniona kiedy motor nie chodził. Po przepchaniu go kawałem świeca jest mokra także paliwo dochodzi. Iskry nie ma wogóle. Także na czerwono czarnym kablu podczas pchania jest odpowiedni prąd który pojawił się po odłączeniu czerwono czarnego kabla od stacyjki. Jednak iskra z modułu dalej nie wychodzi. Gdzie może odłączyć tą stopkę boczą bo wiem że on także może gasić tylko zawsze ją zamykaliśmy. Który kabel odłączyć aby się przekonać że to nie ona??
A ta stopka to w jaki sposób ona działa?? Ona przerywa obwód z prądem na iskrę czy ona zwiera ten prąd do masy??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dragus1208 dnia Czw 11:32, 28 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
dragus1208
Pieszy
Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: Czw 13:51, 28 Cze 2012 |
|
|
Przepraszam za post pod postem ale są nowe wieści. Pominąłem stopkę boczną tak jak radziliście i dalej nic. Odłączyłem także wszystkie kable od stacyjki ale dalej lipa. Na kilku świecach i różnych przerwach żaden iskry. Nawet trzymając świecę w rękach nie czuć żadnego kopnięcia. Czyli pozostaje już tylko moduł. Ma być w poniedziałek także jak tylko będzie zdam relacje. Znalazłem dzisiaj dodatkowy patent i w związku z nim mam do was 2 pytania. Jaki macie seryjnie gaźnik w swoich SMX'ach i czy jest on łączony z cylindrem za pomocą gumowego króćca ?? Bardzo bym prosił o jakieś zdjęcie jak wygląda u was to łączenie.
W najgorszym wypadku chyba będzie trzeba wymienić cały zapłon. Czy ktoś już kombinował z przełożeniem od jakiegoś bardziej dostępnego z częściami moto? Myślałem nad ducati energia ale nie wiem jak tam jest z wymiarami stożka i podstawki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dragus1208 dnia Czw 13:53, 28 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Szczuru
Pieszy
Dołączył: 21 Cze 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 14:00, 28 Cze 2012 |
|
|
Nie wiem jak u was, ale u mnie moto odpala z rozłożoną nóżką, a gasnie gdy wbijam bieg
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
swirus2007
Administrator Junior
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 979
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Czw 14:53, 28 Cze 2012 |
|
|
dokładnie tak szczuru
stopka boczna gasi moto dopiero po wbiciu biegu wiec na luzie odpala normalnie
co do stopki to wydaje mi sie ze ona poprostu zwiera do masy zapłon i dla tego gasi,
ps zobacz czy do cewki jest włączony kabel i czy jak probujesz odpalić na biegu to ma on napięcie? (miernik ustaw na prąd zmienny)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
GAMER
Motórzysta
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Czw 15:31, 28 Cze 2012 |
|
|
To wymyśliłeś z tym ducati, do tego jest jeszcze mniej części niż do rmx-a
Z zapłonem to moim zdaniem można próbować z rg ale ręki sobie nie dam uciąć jak będę miał czas to zobaczę wymiary i jak to wizualnie wygląda bo mam silnik z rmx-a i rg w garażu. I może być problem z tym że w rg ładuje akumulator jeszcze i z tego siklnika wychodzi więcej kabli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
swirus2007
Administrator Junior
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 979
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Czw 16:35, 28 Cze 2012 |
|
|
nom, to nie simson zeby zakładać taki zapłon bo poźniej za duzo zabawy z elektryką raczej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dragus1208
Pieszy
Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: Czw 16:50, 28 Cze 2012 |
|
|
Napięcie na kablu na moduł jest idealne jak na pych idzie. Takiego zapłonu jak jest w tym moto nie znalazłem nigdzie w necie. A kompletne ducati energia bez problemu można kupić za 300zł. No ale nic, zobaczymy jak w poniedziałek będzie moduł. Jak mówiłem na moduł podczas pchania idzie około 12-13V także git. Stacyjka odłączona, stopka pominięta. Teraz zostaje już tylko nadzieja że to ten moduł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
swirus2007
Administrator Junior
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 979
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Czw 18:00, 28 Cze 2012 |
|
|
stopke weź i podepnij,
Ja mowie o kablu idącym Z modułu Do cewki, na nim zmierz napiecie,
tylko najlepiej zebyś miał jakiegos kumpla co ci by go popchnął na 1 biegu zeby silnik dostał wyzszych obrotow
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dragus1208
Pieszy
Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: Czw 22:53, 28 Cze 2012 |
|
|
Ale sprawdzałem już to. I kiedy odłączyłem kable od stacyjki to na tym kablu jest ok napięcie, jak się lepiej pchnie jest 13V. Jutro kumpel kupi moduł bo niby ma być prędzej i zobaczymy czy to jest to. Wszystkie dostępne opcje już sprawdziłem. Wymienię tutaj co już ustaliłem:
-Świeca sprawdzona w moim simsonie (sprawna)
-Kabel WN i fajka sprawdzona (sprawna)
-Czerwono czarny kabel podczas pchania posiada napięcie dochodzące do 13V.
-Klin od strony magneta został wymieniony
-Nawet światła się palą.
-Stacyjka odłączona
-Stopka odłączona i zrobione obejście w miejscu jej podłączenia (zmostkowane kable).
Także już nic innego jak moduł nam nie pozostaje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
swirus2007
Administrator Junior
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 979
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Czw 23:33, 28 Cze 2012 |
|
|
co do stopki, weź i ją podłącz tak jak była!!! bo tam nie jest tylko zamykany obwod tylko jeszcze jakis opornik prawdopodobnie.... to po 1
po 2 został ci tylko moduł albo jakiś kabel jest gdzies przerwany, albo cewka padła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
uniak
Motórzysta
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Swarzędz
|
Wysłany: Czw 23:39, 28 Cze 2012 |
|
|
No przejrzyj wszystkie kable może gdzieś łapie mase. A jeśli chodzi o zapłon to ja gdzieś mam i jak znajdę to mogę sprzedać .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
swirus2007
Administrator Junior
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 979
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Pią 0:24, 29 Cze 2012 |
|
|
nie ma potrzeby bo na wyjsciu z silnika ma napiecie/prąd wiec zapłon jako tako jest gitara
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|