Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gamdzol
Pieszy
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: Pią 14:19, 06 Lip 2012 |
|
|
Witam.
Założyłem ten temat aby się podzielić wiedza o tunningu 2t. Chciał bym aby wszyscy którzy maja z tym styczność tez dokładali co nieco do tego tematu.
A wiec na początku tuning tanim kosztem.
Cylinder:
1. Kanały:
mamy kanały tak zwane płuczące te od spodu cylka. bierzemy karter wkładamy go w cylinder leżący na stole cylek i widzimy jak kanał przysłania karter lub cylinder bierzemy papier ścierny o jakiejś wysokiej granulacji i staramy się to zetrzeć na równo. Krok powtarzamy po 2 stronie analogicznie.
2. Dysza doprowadzająca olej:
dojście oleju z boku przez taki wystająca dysze kupujemy rurkę termokurczliwa nakładamy i podgrzewamy zapalniczka aby ja zaślepić (zawsze demontujemy cylinder bo istnieje ryzyko zapłonu pozostałej mieszanki). Co prawda ten zabieg nie podnosi mocy ale wiemy ze nie bd leciał syf do cylka i nie bd miał lewego powietrza.
To by było na tyle
3. Głowica i jej elementy:
Wymieniamy świece taka od wyczynowego motoru (ja na przykład mam NGK-R BR8E6, Nie polecam innej firmy niż NGK.)
4. Gaźnik:
Rozkręcamy go na części pierwsze następnie wszystko zanurzamy w pojemniku z benzyną, potrząsamy co jakiś czas aby cały syf wyleciał,
można zamatować większe dysze ale to trzeba tez robić z umiarem.
Składamy i cieszymy się lepszym napełnianiem cylka.
5. Lewe powietrze:
Sprawdzamy wszystkie gumy idące do gaźnika i od gaźnika jeżeli widzimy jakieś nacieknięcia nawet te małe bierzemy sylikon i zalepiamy. Owijamy całość taśma power tape lub do uszczelniania rur aby silikon dobrze spełniał swoja role. Sprawdzamy tez airbox i stan filtra. Nie czyścimy filtra jeżeli jest strasznie brudny tylko wymieniamy. Polecam co jakiś czas nasączać filtr olejem do filtrów. Przedłuży to jego żywotność i bd lepiej wyłapywał syfy.
To by było na tyle z tanich rzeczy.
Teraz te droższe:
1. Cylinder
Tu króluje airsal. Hebo jest nieco gorszy ale tez dobry. Są też cylki za 300 zl na allegro jest to żeliwo lecz dziś przyszedł do mnie taki cylek i muszę powiedzieć ze nie jest zły, wygląda na to że kanały maja sportowa charakterystykę. mówimy tu o cylindrach 70 cm3. Napisze jak cylinder się sprawuje po założeniu i dotarciu.
2. Głowica
Tutaj mamy kwestie sporna niektórzy dają uszczelki od puszki po piwie natomiast ja wolałem to zrobić planując ja 0,8 mm chociaż można dojść do 1 mm. Powiększa to stopień sprężania jaki i przekłada się na moc motocykla.
3. Gaźnik
Tu najlepiej kupić dellorto jest w miarę tani i dobry oczywiście można coś innego lecz o innych się nie wypowiadam ponieważ nie miałem styczności z nimi.
4. Wydech
Czym jest dobry przelotowy wydech dla 2T. A wiec tak proponuje wydech MetraKit sam takiego używam dlubenlem w nim co nieco ale nie sam dałem to gościowi który sam spawa wydechy. A wiec tak można kupić lub zamówić spawaka. Od razu mowie ze dobry spawak jest lepszy od kupnego ponieważ jest on robiony pod dane okna w cylku i można zestroić rezo w tym momencie co wam odpowiada.
5. Porting cylindra
Jeżeli chcemy zrobić ten krok należy go zrobić w pierwszej kolejności i później dostrajać resztę daje to niesamowita moc ale tez mniejsza żywotność silnika.
Wszystkie modyfikacje przeprowadzałem w motorach i są to modyfikacje które składają się w całość jak masz zrobić jakaś drobna rzecz lepiej pozbieraj kasę i zrób kilka. Po wszystkich modyfikacjach z naszego suzuki wyjdzie ponad 20 KM. Niestety Zrobienie wszystkiego jest bardzo kosztowna sprawa Najbardziej kosztownymi jest porting cylka wydech no i sam cylinder który na to przeznaczymy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
swirus2007
Administrator Junior
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 979
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Pią 15:29, 06 Lip 2012 |
|
|
2) niewazne czym wazne zeby bylo zatkane szczelnie,
nie trzeba demontować cylindra bo nie wiem co ci sie tam ma zapalić... mieszanka raczej przez tak mały i długi otwor sie nie zapali
3)Bzdura, to ze od innego motoru niekoniecznie moze poprawić, moze nawet pogorszyć, ktoś w japoni siedział nad tym zeby dać odpowiednia swiece...
I to ze NGK najlepsze powiem tylko tyle ze to jest tak samo przereklamowane jak czesci Stage6 i mieloch...
Denso tez jest bardzo dobra firmą robiącą szczegolnie dobre swiece irydowe
5)Pozdro 600 z tym sylikonem , jak masz jaka nieszczelnosc to kupujesz opaski metalowe i nimi zaciskasz
Co do wymiany filtra to nie wiem jak ty ale ja swoj poprostu piore w 45 stopniach, a pozniej nasączam,
2) Puszka po piwie jest ok ale czesto lubi ją wydmuchać, nie wiem jak twoj zestaw 70 ale do mojego normalnie podchodzi uszczelka od 50 tyle ze jak wiadomo tłok jest wiekszy ale tłok jest na idealnej równi z cylindrem i nie bije po uszczelce,
4)Spawak RLZ tylko lipa bo trzeba z moto jechać do chłopa najczesciej
5) O porcie cykla moze powiedziec cos Spookey bo on mial to robione
Ja jednak polecam mniej inwazyjny flow cylka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gamdzol
Pieszy
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: Pią 16:18, 06 Lip 2012 |
|
|
Nie uważam ze zmiana świecy na taka o większej ciepłocie jest bzdura to trzeba odpowiednio dobrać. Mi dobrał to znajomy mechanik który remontuje tylko motory. I dalej uważam ze ta świeca jest o niebo lepsza od oryginalnej.
Po 2 jak masz dlubniety silniczek to przeważnie masz większe napełnianie cylka niż oryginalnie tak ze analogicznie świece tez się zmienia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gamdzol dnia Pią 16:24, 06 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gamdzol
Pieszy
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: Pią 16:21, 06 Lip 2012 |
|
|
Z ta guma chodzi o to ze jak masz na powierzchni dziurki, pęknięcia nie sam koniec który miażdżysz i tym sposobem uszczelniasz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|